۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

یوسفی:

تامین هزینه جشنواره تئاترفجر در مشهد در حد وعده از سوی مسئولان باقی مانده است

تامین هزینه جشنواره تئاترفجر در مشهد در حد وعده از سوی مسئولان باقی مانده است

مشهد - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره هنر هاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي گفت: براي تامين اعتبارات جشنواره تئاتر فجر از برخی ارگان ها درخواست كرده ايم ولي تا امروز آنچه به دست آمده فقط قول مساعد از سوی برخی مسئولان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدر يوسفي ظهر چهارشنبه در نشست خبري جشنواره تئاتر فجر در سالن اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي ابراز كرد: امسال سال پر افتخار تئاتر استان بود و برگزاري جشنواره تئاتر فجر در استان  آخرين برگ اين افتخارات است.

وي عنوان كرد: اجراهاي عمومي نمايش در استان خراسان رضوي كه از نيمه دوم سال آغاز شده است رتبه خوبي در كشور داشته است.

يوسفي با بيان اينكه خراسان رضوي براي اولين بار ميزبان بخش استاني تئاتر فجر است افزود: حضور يك گروه بين المللي هم در اجرا هاي اين جشنواره در استان يكي ديگر از افتخارات است.

سرپرست اداره هنر هاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي با اشاره به سابقه 100 ساله خراسان رضوي در تئاتر ابراز كرد: با پيگيري دبيرخانه جشنواره تئاتر فجر استان، امسال بهترين آثار در مشهد حضور خواهند داشت.

وي عنوان كرد: جشنواره تئاتر استاني فجر در مشهد  28 دي ماه تا سوم بهمن ماه در سالن تئاتر شهر هم زمان با تهران برگزارمي شود.

يوسفي ابراز كرد: در اين جشنواره سه اثر از تهران وچهار اثر از آثار خود استان خراسان رضوي شركت دارند و روزي دو تا سه اجرا در سالن هاي بهار، هاشمي نژادو سالن اصلي تئاتر شهر خواهند داشت.

وي با اشاره به برنامه هاي جانبي اين جشنواره افزود: كارگاه آموزشي جشنواره يكي از نكات مهم در اين جشنواره است كه جهت غنا بخشيدن به سطح علمي هنرمندان با هماهنگي و همكاري فرهنگسراي فناوري و رسانه و با حضور محمد رضا رحيمي برگزار مي شود.

برگزاری جلسات نقد و بررسی بعد ز اجرای نمایش ها

سرپرست اداره هنر هاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي ادامه داد: جلسات نقد و بررسي آثار بعد از اجراي نمايش با حضور كارشناسان حوزه نمايش نيز برگزار مي شود.

وي عنوان كرد: اختتاميه جشنواره سوم بهمن ماه  ساعت 19 در محل تئاتر شهر برگزار و از گروه هاي اجرا كننده و گروه هاي استاني شركت كننده تقدير مي شود.

يوسفي با بيان اينكه مشهد جايگاه برتر بعد از تهران در حوزه فعاليت هاي نمايشي را دارد افزود: مجموعه هنرهاي نمايشي استان خراسان رضوي قابل قياس با ساير استان ها نيست و چون پنج اثر از استان در اين جشنواره داريم تاكيد كرديم كه ميزبان هر اثري نخواهيم بود.

وي با بيان اينكه همه تلاشمان اين است كه اين جشنواره به نحو احسن انجام شود، ابراز كرد:  آثار انتخابي براي اجرا در مشهد از كيفيت خوبي برخوردار است و استان خراسان رضوي در بين ساير استان ها هم در برگزاري جشنواره استاني  جايگاه خوبي دارد.

اجرای نمایش خیابانی"کاشت داشت برداشت" در مشهد

يوسفي با اشاره به جايگاه ويژه خبرنگاران در اين جشنواره افزود: مي خواهيم از اين ظرفيت براي اضافه شدن تئاتر به سبد خانوار استفاده كنيم.

وي ادامه داد: ميزباني خراسان رضوي در جشنواره استاني اتفاقي است كه شايد در سال هاي آينده هم بتوانيم بخشي از جشنواره تئاتر فجر را به صورت مستقل برگزار كنيم.

يوسفي با اشاره به آثاري كه قرار است در جشنواره استاني فجر در مشهد اجرا شود گفت: نمايش "بي استخوان" از بخش بين الملل، "رضا" برگزيده تئاتر مناطق از قم، "رابينسون كروزوئه" برگزيده بخش بين الملل از تهران در مشهد اجرا مي شوند.

وي ادامه داد: آثاري هم كه از خراسان رضوي در جشنواره تئاتر استاني در مشهد به روي صحنه مي روند، "دو يك به نفع بارسلونا"، "دست هاي سرخ خواهرم افراخته"، "گزارش يك تصادف" و "كاشت داشت و برداشت" كه يك تئاتر خياباني است و جزو كار هاي بومي و محلي خراسان محسوب می شود، است.

يوسفي ابراز كرد: آثار راه يافته به جشنواره تئاتر فجر از استان خراسان رضوي  هم "تارشيشه اي"، "من تمامي مردگان بودم"، " سنگ بست"، " كاشت داشت و برداشت" و " دو يك به نفع بارسلونا"  هستند.

وي با اشاره به هزينه 100 ميليون توماني براي برگزاري اين جشنواره،  ادامه داد:  براي تامين اعتبارات جشنواره از ساير از رگان ها در خواست هايي كرده ايم ولي  تا امروز آنچه به دست آورديم فقط قول بوده و حوزه هنري و شهرداري مشهد قرار است خبر بدهند.

 

 

کد خبر 2215343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha